Praksa u Valencija, Španjolska

The World Of Work

Tena Grujić



1. dan (16.2)
Prvi dan započeo je buđenjem u 1:30. Put do Zagreba bio je duži nego let do Frankfurta. Prvi let mi je bio zanimljiviji jer sam imala pogled na izlazak sunca. Drugi let prošao je spavajući. U Valenciji na aerodromu smo proveli malo duže vremena zbog izgubljene prtljage, no srećom moj kofer je stigao. Nakon dolaska u apartman koji se nalazi na odličnoj lokaciji busom smo otišli do plaže i zabavljali se.



2. dan (17.2)
Dan smo proveli vrlo zanimljivo. Proveli smo 3 sata u agenciji Esmovia koja nas je smjestila na naše poslove. Uz eduktivne prezentacije naših koordinatora naučili smo ponešto španjolskog. Navečer smo obišli centar Valencije koji nas je oduševio. Posebno nam se svidjela katedrala s izvanrednom arhitekturom. Vidjeli smo najveću tržnicu u Europi, te puno zanimljivih građevina i fontana.



3. dan (18.2)
Krenuli smo na stručnu praksu u turističku agenciju. Agencija u kojoj imam praksu nalazi se nešto izvan Valencije, u gradu Massanassa. Zove se Viajes Valkyria. Prvi dan sam upoznala šeficu Paqui koja radi u agenciji Alfafar – gdje Stela ima praksu, te moju mentoricu Elisabet koja me uputila i upoznala s radom agencije. Dan je protekao zanimljivo, naučila sam raditi u programima Maxtravela. Popodne smo proveli u centru Valencije.



4. dan (19.2)
Nakon doručka Stela i ja uputile smo se prema našem poslu. Praksa je protekla edukativno i zanimljivo. Tražila sam avionske karte i hotele za 2 odrasle osobe i 2 djece u Palma de Mallorca, Menorca i Malaga. Ispisala sam svoju prvu fakturu od 12€. Sporazumijevanje sa šeficom odvijalo se na tri jezika - španjolski, engleski i francuski. Šefica je također naučila nekoliko riječi na hrvatskom. Navečer smo prošetali centrom Valencije.


5. dan (20.2)
Najzanimljivi dan do sad na praksi. Već razumijem dosta toga u Maxtravelu iako je na španjolskom, pa je lakše raditi. Tražila sam avionske karte i hotele u Santoriniju za 2 odrasle osobe. Zatim u Dubrovniku, Milanu, Brusselsu i Parisu. Tražila sam hotel u Malagi i karte za PortAdventura. Radila sam letak. Popodne smo išli na plažu Malvarossa.



6. dan (21.2)
Nastavila sam raditi u Maxtravelu i tražiti avione i hotele. Danas sam najviše tražila hotele u Španjolskoj, u Almeiri, Benidormu i Zaragozi. Šefica mi je pokazala kako pronaći brodove. Tražila sam brod za Sardiniju. Ispisala sam 3 fakture. Najviše sam radila na webstranici Europlayas i Group CDV. Večer smo proveli družeći se.


7. dan (22.2)
Subota je također bila radna. Bilo je dosta posla, najviše klijenata s kojima je razgovarala šefica na španjolskom. Viajes Valkyria je turistička agencija koja se bavi organiziranjem, rezerviranjem i prodajom turističkih aranžmana. Usmjerena je na prodaju aranžmana lokalnom stanovništvu. Pronalaze aranžmane za skoro svaku državu i destinaciju. Nakon prakse prošetali smo Plaza del Ayuntamiento i posjetili muzej MuVIM.


8. dan (23.2)
Svi zajedno posjetili smo Bioparc. Nije klasični zoološki vrt, već su u njemu ugrožene vrste o kojima se posebno brine. Najzanimljivije bilo je vidjeti merkate, vidre i žirafe. Svidjelo mi se što životinje imaju puno više prostora nego u ostalim zoološkim vrtovima. Posjet Bioparcu bio je vrlo edukativan jer smo dosta toga mogli pročitati o ugroženim vrstama.



9. dan (24.2)
Na praksi je bilo dosta posla. Dolazilo je puno klijenata koji su otkazivali putovanja u Italiju zbog iznenadne pojave Coronavirusa. Šefica Elisabet objasnila mi je kako će pojava virusa u Europi dosta utjecati na buduća putovanja i poslovanje agencije. Bez obzira na to, tražila sam putovanja u Skandinavske zemlje. Nakon prakse, otišli smo u Gulliver park i prošetali pored Ciudad de les arts and sciences.



10. dan (25.2)
Na praksi je i dalje glavna tema coronavirus i otkazivanje putovanja u Italiju. Danas je bilo više ispisivanja faktura. Šefica mi je pokazala kako pronaći putovanja kruzerom. Tražila sam putovanje Mediteranom koje počinje u Barceloni, na stranici Pullmantur. Tražila sam putovanja i avione za Istanbul, Marrakech i Amsterdam. Šefica mi je također pokazala kako pronaći transfer od aerodroma do hotela. Popodne smo proveli u Valenciji.



11. dan (26.2)
Ujutro na praksi šefica mi je pokazala kako unijeti informacije turista koji putuju u program. Unosila sam informacije grupe turista koji putuju u Ujedinjeno Kraljevstvo. Program je također na španjolskom, pa mi je trebala pomoć, no brzo sam shvatila postupak. Dobili smo slobodno popodne, pa smo svi zajedno posjetili grad Sagunto. Obišli smo Castillo i teatro Romano de Sagunto. Kasnije smo išli na plažu i družili se s Teom, Antonijom, Gretom, Larom i Martinom.



12. dan (27.2)
Danas je najviše bilo administracijskog posla. Šefica mi je objasnila kako se u ovom poslu ne smije ni malo pogriješiti, jer se šalje državi zbog poreza. Printala sam fakture i slagala ih redoslijedom koji se zahtjeva. Isprintala sam i složila preko 50 faktura. Šefica mi je rekla da je to najzahtjevniji posao koji se mora raditi, no ne može se izbjeći te da je jako bitan. Navečer smo šetali Valencijom.



13. dan (28.2)
Danas je na praksi bilo vrlo zanimljivo. Došao je klijent koji je znao engleski, te sam kroz razgovor s njim saznala gdje želi ići i pronašla autobus i hotel u Benidormu. Rezervaciju je izvršila šefica. Također je došao mladi par koji je tražio paket aranžman za Tajland, te sam pronalazila aranžmane unutar njihovog budžeta koji je bio 2000€. Kada smo se vratili s prakse, došli su profesor Mlinarić i profesorica Škorić. Navečer smo prošetali centrom Valencije i pokazali im gdje se što nalazi.



14. dan (29.2)
Subota nam je bila slobodna. Ujutro smo obišli Central Market Valencije koji sam se vrlo dojmio - jedna od najvećih tržnica u Europi. Kupili smo jagode i trešnje, i najzanimljivije od svega - čokoladu sa šunkom. Večer smo proveli s curama iz drugog apartmana šetajući Valencijom i kasnije družeći se u njihovom apartmanu.



15. dan (1.3)
Nedjelja je rezervirana za odmor, no osim odmaranja posjetili smo Oceanographic u sklopu City of Arts and Science. Na početku smo gledali dupine, a nakon toga smo obišli akvarij i ostale dijelove. Najzanimljivije je bilo vidjeti meduze i morske pse. Gledali smo film u 4D o uraganu koji je bio vrlo edukativan. Navečer smo gledali vatromet, otvorenje Fallas festivala.



16. dan (2.3)
Na praksi sam organizirala magazine i letke. Trebala sam pronaći bus na relaciji Valencia-Barcelona, najbolji bus koštao je 15€ i vožnja traje 3 sata i 50 minuta. Zajedno sa šeficama, Stela i ja smo bile pozvane gledati Mascletas, no kada smo došli u Valenciu, nažalost su ih otkazali zbog vjetra. Večer smo proveli kupujući suvenire, te družeći se s curama u Ramon apartmanu.



17. dan (3.3)
Danas nisam išla sama na praksu, već je sa mnom išla profesorica Škorić. Upoznala je moju šeficu koja ju je upoznala s poslom koji ja obavljam i općenito poslovima agencije. Nakon sto je profesorica otišla najviše posla danas bilo je s fakturama. Ispisivala sam ih i slagala u mape. Stela, Tea, profesor Mlinarić i profesorica Škorić posjetili smo Muzej znanosti i Hempisheric koji su nas oduševili. Navečer smo proveli svi zajedno u apartmanu Ramon i slavili Martinin rođendan.



18. dan (4.3)
Danas je bilo puno klijenata. Šefica mi je objasnila da najviše posla uvijek ima početkom mjeseca. Došli su klijenti koji su tražili hotel i avion za Tenerife. Hotel je morao biti najmanje 4 zvjezdice, za 2 odrasle osobe. Tražila sam hotel na stranici Europlayas, a avion na Group CDV. Dok je šefica obavljala razgovor s klijentima, tražila sam najbolje opcije. Također sam tražila hotele u Lisabonu. Popodne smo s profesorom Mlinarićem Stela i ja iznajmile električne romobile i prešli 15ak km, do plaže i nazad.



19. dan (5.3)
Danas je bilo vrlo zanimljivo. Na početku sam organizirala magazine i brošure, a kasnije tražila transfere od hotela do aerodroma. Kasnije su došli klijenti koji su tražili let iz Valencije za Beč, nisu pričali španjolski pa sam ja umjesto šefice s njima razgovarala na engleskom, tražili su jeftin let, najskuplji 30€. No, letova iz Valencije za Beč nema svakodnevno, i kada se kupuju tjedan dana unaprijed skupi su - najjeftiniji je bio 178€, no to im nije odgovaralo. Popodne smo imali završni sastanak u Esmovii gdje smo dobili certifikate za završenu stručnu praksu. Nakon Esmovie posjetili smo City of Arts and Science.



20. dan (6.3)
Zadnji dan na praksi protekao je mirno, nije bilo puno klijenata. Organizirala sam brošure i ispisala nekoliko faktura. Zahvalila sam se šefici što je bila odličan mentor. Dobila sam popodne slobodno kako bih stigla sve spremiti. Nakon prakse Stela i ja smo otišle gledati Mascletas. Kasnije je započelo  pakiranje.



21. dan (7.3)
Cijeli dan proveli smo putujući, no bilo je zanimljivo. Bez obzira na odgađanje leta Valencija-Frankfurt, stigli smo na drugi let  za Zagreb. Put je protekao zanimljivo. Cjelokupno iskustvo prakse i svega ostalog – život  s drugim ljudima, istraživanje novog velikog grada proteklo je odlično. Puno toga sam naučila na praksi i vjerujem da će mi to služiti u budućoj edukaciji i životu. Također sam upoznala novu kulturu i drugačiji način života. Vjerujem da je ovaj put u Španjolsku jedna od najboljih stvari tokom 4 godine u srednjoj školi.








Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska