Praksa u Valenciji, Španjolska

The World Of Work

Antonio Ivić



Prvi dan (16.02.2020)
Moj prvi let. Krenuli smo iz Daruvara u 2:30 h prema Zagrebu, stigli smo na aerodromu oko 4:30 te se uputili na check-in. Predali smo prtljagu te krenuli prema Frankfurtu, tijekom leta sam bio nervozan jer nisam još nikada letio avionom. Kada smo stigli u Frankfurtu i izašli iz aviona bilo je jako vjetrovito, pa smo se uputili prema letu za Valenciju. Kada smo stigli u Valenciu, čekali smo naše kofere, u čekanju sam pomislio da moj kofer neće izaći jer je izašao zadnji, ali su nažalost izgubili od kolega. Bile su jako nervozne pa smo se zadržali oko sat vremena kako bi prijavili nestanak prtljage, na sreću uspješno smo saznali da su koferi ostali u Frankfurtu i da će ih sljedeći dan poslati za Valenciu. Organizatorica,  Aleksandra Kuciapa, nas je dočekala na aerodromu i uputili smo se prema apartmanu. Apartman je jako topao, ugodan i ima jako dobru lokaciju. Kasnije smo se dogovorili i otišli na plažu koja je bila tako prelijepa i mirna. Kada smo se vratili otišli smo na spavanje.




Drugi dan (17.02.2020)
Išli smo u posjet Esmovii, Aleksandra nas je upoznala sa pravilima oko projekta te smo kasnije pogledali video o festivalu koji se održava. Kada smo završili krenuli smo do apartmana te kasnije otišli u Starbucks i prošetali se po gradu. U 6 h smo se našli ispred Esmovie i krenuli u obilazak grada i slikao sam se sa prijateljima. Kada je obilazak završio još smo se malo šetali te na kraju otišli u apartmane i skuhali večeru.






Treći dan (18.02.2020)
Danas smo prvi dan otišli na naša radna mjesta. Nevenka i ja smo išli u hotel NH Valecia Las Ciencias. Upoznali smo šefa i radnike te su nas upoznali sa kuhinjom. Radili smo od 12 sati do 16 sati kada smo se vratili kući. Otišli smo se prošetati do grada te kada smo se vratili smo svi bili zajedno u apartmanu i zabavljali se.



Četvrti dan (19.02.2020)
Probudio sam se u 6:00 h. Spremio sam se, popio kavu, i krenuo prema metro stanici, autobus je došao nakon 10 minuta pa je krenuo prema hotelu. Na poslu sam došao u 7:30, prvo sam se obukao u opremu pa sam onda se uputio prema kuhinji, danas sam prvi posao dobio raditi sendviče i servirati hladno jelo na tanjurima. Nakon toga sjeckao sam peršin i vakumirao meso. Mentor je došao oko 9 h i bio je jako napet jer nam je danas bila sanitarna inspekcija, inspektorica mi je uzela bris ruke. Nakon toga mentor nam je pokazao saunu i fitness dvoranu koja je jako velika. Nakon razgleda nas je šef pustio oko 15:30 h, spremio sam se i vratio se u apartman. Kad sam se vratio spavao sam 2 h, i nakon toga dogovorio sam se sa prijateljima da idemo u šetnju, išli smo u Starbucks, u šoping i vratili se u apartman te gledali film.




Peti dan (20.02.2020)
Danas sam radio na buffet odjelu, gulio sam naranče i rezao povrće na kockice, potom sam radio mini pizze i sendviče, te kasnije sam rezao ananas i dinju. Danas nas je mentor proveo kroz hotel i pokazao nam razne odjele i prostorije. Sve  sobe su udobne i moderne, s drvenim podovima, neutralnim bojama i puno prirodnog svjetla. Danas nije bilo puno posla pa nas je mentor pustio ranije kući.




Šesti dan (21.02.2020)
Danas smo imali puno posla pa smo ja i Nevenka počeli raditi  u 7:30h. Imali smo dobru atmosferu u kuhinji pa je danas bilo posebno lijepo raditi. Napravio sam male hamburgere „fingers“ 10 komada te sam na pladnju slagao suhomesnate proizvode. Radio sam mala koktel pića koja su jako fina. Potom sam oblikovao meso u kalupu za buffet te sam rezao ananas. Nakon završetka ručka mentor nam je rekao da očistimo kuhinju i da smo slobodni. Kada smo došli u apartman tuširao sam se i otišao na spavanje, te kasnije sam radio večeru pa smo jeli.








Sedmi dan (22.02.2020)
Dan je bio jako dobar, probudio sam se odmoran i spreman za rad. U kuhinji smo imali jako puno posla ali smo ga s lakoćom obavili. Mentor je bio jako dobar i rekao nam je da nakon što obavimo poslove koje nam je zadao da smo slobodni. Kolega Vincent mi je pokazao kako na najlakši način rezati dinju i tikvu. Uz par pokušaja sam naučio, i stvarno sam sretan jer sam naučio puno toga u kratkom vremenu. Nakon obavljenih poslova išli smo se presvući te smo bili Nevenka i ja u šetnji. Dan mi je jako brzo prošao te smo svi ubrzo išli na spavanje.



Osmi dan (23.02.2020)
U 10:30 smo se uputili prema metro stanici sa društvom iz drugog apartmana te smo se uputili u Biopark. Neočekivana gužva nas je dočekala pred ulazom u park ali smo ipak jako brzo prošli kroz naplatu. Skupa smo svi krenuli i razgledavali životinje, najviše mi se svidjelo što sam vidio žirafu, slona i gorilu. Park je jako lijepo uređen i jednom riječju savršen, bilo je jako ugodno toplo vrijeme pa su se životinje izležavale i uživale u suncu. Nakon parka Lara, Larija, Nevenka i Iva smo bili na palačinkama te smo se šetali i kasnije svi došli u apartmanu, malo smo se odmorili čak i malo odspavali te kasnije smo večerali i pogledali film skupa.







Deveti dan (24.02.2020)
Jučer smo Nevenka i ja išli na posao malo kasnije nego inače. Na poslu smo upoznali novu radnicu koja se zove Montze. Radili smo uobičajene poslove kao i inače, Montze je bila jako dobra pa nas je počastila sokom i bila je tako draga prema nama. Ja sam radio salatu od tune koju smo kasnije jeli za gablec. Nakon toga sam gulio naranče te sam kasnije u pećnici nosio pekarske proizvode. Mentor Jose nam je rekao da očistimo kuhinju i da smo za danas završili sa poslom. Kasnije smo išli do grada prošetali se i išli na spavanje.






Deseti dan (25.02.2020)
Nakon dolaska na posao već smo imali veliku gužvu, došla nam je grupa turista na ručak koji smo morali uraditi. Danas sam na daskama slagao suhomesnate proizvode te sir. Nevenka i ja smo bili odvojeni cijeli dan pa mi je bilo malo čudno za raditi ali je bilo jako lijepo jer sam radio sa radnicom Inmom. Pokazivala mi je neke tehnike rezanja i posluživanja koje sam upotrijebio i olakšao sebi posao. Radio sam buffet rolade koje su punjene sa šunkom, sirom, kulenom, tunom te matovilcem. Nakon sendviča sam radio lignje na štapićima sa kozicama. Morao sam napraviti 85 komada. Na poslu je bila ugodna atmosfera, imali smo gablec za jelo smo imali kuhano povrće sa šunkom. Nakon obavljenih poslova smo bili slobodni. Nakon posla smo išli u agenciji Esmovia na sastanku koji je trajao jako kratko. Te kasnije smo išli prošetati te večerali.




Jedanaesti dan (26.02.2020)
Danas smo Nevenka i ja imali slobodan dan. Spavao sam duže jer sam se želio odmoriti. Dogovorili smo se ići u selo Sagunto razgledati. Išli smo kroz selo u kojem su kuće jako male i zbijene jedna do druge. Kasnije smo išli na vrhu gdje su se nalazili ostatci rimske vladavine koji su rasprostranjeni po čitavom selu. Nakon razgledavanja uputili smo se prema stanici i krenuli prema apartmanima. Kad sam došao išao sam spavati jer sam bio malo umoran, te kasnije sam išao na plažu vidjeti more i zalazak sunca. More je bilo tako toplo i mirno da sam se poželio kupati ali je ipak još rano za to. Kasnije smo išli na večeru te sam spavao.







Dvanaesti dan (27.02.2020)
Na poslu sam radio buffet sendviče, potom male burgere te cezar salatu. Imali smo jako puno posla jer smo imali grupu turista. Išao sam u blagovaonicu po par tanjura pa sam uslikao jer je jako lijepa sala. Roštiljao sam lignje sa kozicama te pekao male pljeskavice za burgere. Rezao sam povrće na kockice zbog pripreme za sutrašnji dan. Na gablecu sam po prvi put probao paellu koja mi se na prvu svidjela. Definitivno ću je opet jesti. Nakon obavljenih poslova smo se Nevenka i ja uputili prema apartmanu. Ja sam otišao na kratko spavanje, te kasnije sam oprao rublje, išao u šetnju gradom i na večeru.





13 dan (28.02.2020)
Dan mi je započeo tako da sam prvo popio kavu te krenuo na poslu. Danas sam radio paellu po prvi puta u životu i nije bilo svejedno zato jer se mora miješati bez prestanka kako ne bi riža izgorjela. Paella je bila jako fina te kad su nam vratili tavu bila je skoro prazna. Rezao sam sir te sam kasnije slagao na plitice kako bi buffet stol izgledao lijepo i dekorativno. Pomogao sam kolegi Vincentu sa glavnim jelom za koje nam je trebalo oko 15 min. Kasnije sam na dekorativne ploče za slastice dekorirao kolač koji su bili poslani drugom hotelu. Dan je završio tako što smo se svi iz apartmana okupili pogledali film te išli na spavanje.




14 dan (29.02.2020)
Subota je i počeo je vikend. Nevenka i ja smo imali radnu subotu. Na poslu nam je bilo tako lijepo i mirno, vikend je pa nije bilo baš puno posla. Naš mentor je otišao na godišnjem odmoru u trajanju od tjedan dana pa nam je svu potrebnu dokumentaciju potpisao danas. Rekao je da smo jako vrijedni i da bi volio kada bi radili u njihovom hotelu, to je meni osobno puno dalo na značaju da vjerujem u sebe i dajem još više svoju snagu u ovome što radim. Danas sam po prvi puta radio na buffet odjelu koji je jako velik, radio sam na toplim napitcima i serviranju jela na tanjurima. Danas mi je bio jedan od posebnih dana jer se bliži vrijeme kada ćemo morati se vratiti u Hrvatskoj zbog čega mi je malo žao jer zaista mi je jako lijepo u Valenciji, na poslu pa i u apartmanu. Nevenka i ja smo bili jako vrijedni a i umorni pa nas je zamjenik pustio ranije. Kada smo se vratili spavali smo te krenuli kasnije u šetnju gradom. Ja sam kasnije sa prijateljima iz drugog apartmana bio u parku, pričali smo o raznoraznim temama i događajima i bilo mi je jako lijepo. Dan je završio tako što sam išao na spavanje.



15 dan (01.03.2020)
Nedjelja je, spavao sam duže kako bi se odmorio, probudio sam se te sam pričao preko telefona sa roditeljima a potom i sa prijateljima. U 10:30 smo se uputili svi skupa prema Oceanograficu koji se nalazi u blizini hotela u kojem obavljam praktičnu nastavu. Zgrade su tako lijepe, imali smo kartu za gledanje dupina na kojem nisam htio ići jer imam jako velike emocije prema životinjama i nije mi baš svejedno kada znam da su zatvorene i nemaju svoju slobodu, ali nakon gledanja sam shvatio koliko se zapravo ti ljudi trude oko njih i koliko ih vole da mi je bilo lakše i imao sam oči pune suze od sreće. Dupini su bili tako veseli i razigrani da sam poželio pomaziti jednog, ali nažalost je to bilo nemoguće. Definitivno bih preporučio svima da tko ima mogućnost vidi takvo nešto jer će biti oduševljen. Vidjeli smo puno riba, morskih pasa, pingvina, meduza. Bilo mi je tako lijepo provesti vrijeme sa prijateljima. Nakon razgledavanja odlučili smo pogledati 4D film u kinu koji je jako poučan što se tiče našeg ponašanja prema prirodi. Išli smo svi skupa u razgled grada te sam vidio jako lijepo mjesto i uslikao sam se. Navečer smo išli do grada kako bi pogledali festival FIRE koji je izvanredan, vatromet je bio tako lijepih nijansa. Dan je završio sa večerom i odlaskom na spavanju.






16 dan (02.03.2020)
Dan je započeo buđenjem u 6:45 h. Popio sam kavu, pregledao poruke te se spremio i krenuo na posao. Na poslu smo radili samo Nevenka, Montse i ja. Imali smo baš puno posla, danas smo po prvi puta Nevenka i ja bili na odjelu za posuđe. Nevenka je prala a ja sam polirao., Kasnije sam čistio naranču, te slagao radio pizzete. Radio sam ručak za personal, paellu. Radio sam buffet salatu te potom sam slagao na tanjurima voće te pomagao sam kolegici oko narudžba te Nevenki oko suđa. Kasnije su nam došli profesorica Ksenija i profesor Mario u posjetu. Mentor nas je pohvalio da smo jako vrijedi i poslušni. Slikali smo se svi skupa te kasnije bili slobodni. U apartmanu kada smo došli ručali smo te potom spavali. Navečer smo išli u šetnju i razgledavanju grada. Bilo nam je prelijepo. Dan je završio odlaskom na spavanje.








17 dan (03.03.2020)
Probudio sam se u 7 h. Popio svoju jutarnju kavu te se spremio i krenuo na posao. Na poslu sam upoznao nove praktikante koji su došli iz Poljske. Jako su ljubazni, pričao sam sa njima vezano za školu, te kasnije smo popili kavu na poslu. Danas sam gulio naranče te ih kasnije slagao na plitice. Slagao sam dounatse na drvenoj plitice te potom radio salatu od hobotnice. Na poslu je bilo jako zanimljivo raditi, kuhari su pustili španjolske pjesme koje su unijele ritam i osmijehe u kuhinji. Nakon obavljenih poslova uputili smo se prema apartmanu. Nevenka i ja smo kuhali ručak te smo čistili naš apartman. Navečer smo gledali film te išli na spavanje.


18 dan (04.03.2020)
Na poslu se vratila naša omiljena kuharica Inma koja je jako ljubazna prema nama te nam je skuhala kavu i dala kolač prije posla. Radio sam na buffet pripremi, morao sam slagati na kolicima kako bi konobari mogli to poslužiti a stolu. Kasnije sam slagao sireve na plitice te radio salatu. Za vrijeme ručka sam gulio kiwi te ananas i dekorirao ih na tanjur sa jagodama. Salata od tune je bila na posebnom bloku pa sam ju morao naknadno napraviti. Nevenka i ja smo riješili posao te smo kasnije pomogli kuharu Vincentu oko paelle. Očistili smo kuhinju te otišli se presvući. Odspavali smo neko vrijeme te smo kasnije išli u šoping i u suvenirnice.



19 dan (05.03.2020)
Nakon jutarnje kave sam peglao svoju radnu opremu te krenuo prema radnom mjestu. Na poslu sam radio buffet sendviče te radio salatu od krumpira. Sa Inmom smo Nevenka i ja bili na suđu te joj pomagali jer smo imali veliku gužvu. Kasnije smo se uslikali kako bi imali uspomenu. Objašnjavao sam novim praktikantima kako trebaju pravilno guliti naranče te kako napraviti buffet sendviče. Na pauzi smo Nevenka i ja pričali sa njima i objašnjavali im o onome što će raditi u kuhinji dok su tu. Jako su ljubazni i vole naučiti nešto novo što mi je iznimno drago Nevenka i ja smo izašli ranije jer smo morali ići u agenciju na zadnji sastanak, te smo dobili certifikate. Nakon sastanka išli smo u razgled grada te smo se slikali u ciudad.






20 dan (06.03.2020)
Petak je, ujedno i zadnji dan u Valenciji i na poslu. Dan mi je bio tako dobar od ranog jutra, probudio sam se te popio svoju kavu. Krenuo sam prema hotelu, imao sam jako pomiješane osjećaje, bio sam ujedno sretan jer ću napokon vidjeti svoje roditelje i rodbinu a s druge strane i pomalo tužan jer nakon tri prelijepih tjedna moram napustiti ljude s kojima sam se povezao i koje možda više nikada neću vidjeti. Na poslu su nas dočekali svi, bili su malo tužni jer odlazimo. Nismo radili nikakvog posla jer nam je zadnji dan. Bili smo u kuhinji i pomagali kolegama te se pozdravili sa svima i uslikali za uspomenu. Jako sam zahvalan što sam upoznao ovako divne ljude koji su bili jako dragi prema Nevenki i meni. Kada smo se pozdravili mentor nas je pustio te su nam poželjeli sretan put. Kasnije smo se svi pakirali te pospremali apartman. Navečer smo se okupili kao prava obitelj te pripremili večeru i večerali. Jeli smo, pili i zabavljali se. Kasnije smo svi išli na tuširanje te na spavanje kako bi bili odmorni za put.




21 dan (07.03.2020)
Danas je dan kada se svi vraćamo svojim obiteljima. Išli smo u pekaru kupiti hranu za put, usput smo sve sitne novce koje smo imali dali beskućnicima. Tempo je ujutro bio užurban jer se svatko brinuo da li je sve spremio i hoće li sve biti u redu. Nakon što smo završili spremanje spustili smo se u prizemlju kako bih čekali prijevoz do aerodroma, svatko je bio pod adrenalinom jer se vraćamo. Nakon što smo se ukrcali u autobusu krenuli smo prema drugom apartmanu kako bi pokupili i njih te krenuli prema aerodromu. Na aerodromu smo prošli check-in te smo se kasnije uputili prema ulazu. Naš let za Frankfurt je kasnio sat vremena pa smo svi sjeli te čekali let, nakon što je došao ukrcavali smo se te smo se svi smjestili. Ja sam sjedio u sredini pored Lare s kojom mi je let jako brzo prošao uz pričanje o raznim temama, poletjeli smo te krenuli prema Frankfurtu, let je bio jako ugodan, nije bilo puno turbolencije. U Frankfurtu smo stigli u 18:10 te smo nakon dolaska na aerodromu išli u McDonald'su jesti. Šetali smo se, pričali te punili telefone. Let za Zagreb je bio kratak, kada smo došli u Zagrebu svi smo bili uzbuđeni jer napokon smo došli kući. Svi smo otrčali i čekali kofere, na sreću svima su došli i bili smo jako sretni. Zatim smo krenuli prema Daruvara, put do Daruvara je bio dug, putem smo slušali pjesme te svi pjevali i družili se. Bilo je jako lijepo provesti zadnje trenutke u dobroj atmosferi. Kako smo se bližili Kući sve veće i veće je bilo uzbuđenje, kada smo napokon došli svi smo bili jako sretni jer napokon vidimo svoje roditelje. Nakon dolaska, pozdravio sam se sa svojima te krenuo prema kući, kada sam došao u svoju kuću bio sam tako sretan, umor me je natjerao da se odem tuširati te ići spavati i odmoriti se. Za putovanje mogu reći da mi se jako svidjelo, Valencija je prelijep i velik grad i već mi fali, siguran sam da ću još jednom nekada otići na kratkom odmoru. Sretan sam što sam doživio svaki događaj i što sam upoznao toliko dobrih ljudi.








Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska