Praksa u Valenciji, Španjolska

The World Of Work

Tea Major


Dan 1. 
16.02.2020.

Došli smo na aerodrom u 04:40 jer smo imali zakazan let za Frankfurt u 06:25. Letili smo iz Zagreba u Frankfurt pa u Valenciju. Kada smo došli na aerodrom u Valenciju dočekala nas je naša voditeljica Aleksandra. Došli smo u mini-bus koji nas je vozi do apartmana u kojima ćemo biti smještene. Dok smo se vozili Aleksandra je ukratko pričala o Valenciji i o praksi. Doveli su nas do prvog apartmana gdje smo smještene Martina, Greta, Antonija, Lara, prof. Romana i ja. Otpakirale smo prtljagu, odmorile se i, nakon par sati, smo se našli s učenicima iz drugog apartmana i ravnateljicom i otišli busom do plaže gdje smo proveli ostatak večeri.



Dan 2. 
17.02.2020.

Aleksandra je došla po nas u 09:10 jer smo imali sastanak u Esmovii u 09:30. Došli smo u zgradu Esmovie i ušli u dvoranu za sastanke. Zatim nam je Aleksandra pričala o Valenciji i o festivalu vatre koji se bliži. Dala nam je handbook u koji moramo zapisivati što smo radili na praksi i gdje se naš mentor mora potpisati. Nakon toga, u dvoranu je ušla druga gospođa, Irena, koja je zadužena za smještaj učenika i za njihove prakse. Ona nam je pričala o praksi i učila nas je malo španjolskog jezika. Nakon sastanka smo otišli svatko u svoj apartman i napravili si ručak. Kada smo ručale i odmorile se, busom smo otšili na plažu i zabavljali se ostatak večeri.



Dan 3. 
18.02.2020.

Danas je svima prvi dan posla. Svatko je, u paru, dobio određeno vrijeme kada treba doći u Esmoviu na sastanak s našim kompanijama, tj. hotelima u kojima ćemo obavljati praksu. Martina i ja smo imale termin u 13:30. Kada smo došli u Esmoviu dočekale su nas ravnateljica i Aleksandra i odvele nas do hotela u kojem ćemo raditi na doručku. Došli smo do recepcije i upoznali se s recepcionerom koji nas je uputio na drugi kat gdje je restoran za doručak. Došle smo tamo i upoznale dvije gospođe s kojima ćemo raditi iduća tri tjedna. Budući da je doručak već u to vrijeme završio, pokazale su nam restoran i kuhinju i gdje se što nalazi. Zatim smo im pomogle u kuhinji oprati suđe i napraviti voćnu salatu.



Dan 4. 
19.02.2020.

Došli smo na posao u 07:20 i gospođa s recepcije nam je dala košulje od hotela. Otišle smo na drugi kat i gospođe su nam rekle kako ćemo se Martina i ja mijenjati za poslove svaki dan. Jedan dan će Martina biti u kuhinji, a ja u restoranu, a drugi dan obrnuto. Danas sam ja bila u restoranu i moj prvi zadatak je bio postaviti salvete, viljuške i noževe na svaki stol prije nego što dođu gosti na doručak. Nakon što sam to napravila gospođa mi je rekla da nadopunim peciva, žitarice, sokove, mala pakiranja marmeladi, meda, džemova i što god vidim da nedostaje. Gosti su polako počeli dolaziti i odlaziti s doručka, a ja sam nakon njih morala pospremiti ono što su oni jeli i postaviti stol ponovno za idućeg gosta. Nakon što su svi gosti otišli pospremili smo svu hranu, tanjure i šalice sa stolova za posluživanje i pomela sam pod, a Martina je išla iza mene i prala ga. Nakon toga sam iznijela smeće. Bile smo gotove i puštene s posla u 12:50.




Dan 5. 
20.02.2020.

Danas smo Martina i ja došle na praksu u Casual Vintage hotel u 07:20. Na recepciji su bili gospodin kojeg smo upoznale prvi dan i jedna gospođa koju još nismo upoznali. Gospodin nam je predstavio gospođu kao vlasnicu hotela. Nakon vrlo kratkog razgovora s njima, uputile smo se na drugi kat. Danas je bio Martinin red da bude u restoranu i posprema i priprema pribor za goste, a ja sam bila u kuhinji. Naš prvi zadatak bio je; postaviti stolove i nadopuniti ako negdje nešto nedostaje. Zatim sam radila tortilje i na tacu stavljala slaninu. Nakon toga sam polirala suđe i spremala tanjure. Prošlo je neko vrijeme te je u kuhinju ušla još jedna, nama nepoznata, gospođa. Imala je uniformu hotela, pa smo zaključile da ona također radi s nama. Ona mi je za zadatak zadala da režem kobasice. Par puta sam izašla iz kuhinje u restoran nadopuniti pekarske proizvode, salamu, sir, palačinke i sok da pomognem Martini jer je bila zauzeta pospremanjem stolova nakon gosta. Nakon što su svi gosti otišli, gospođe s kojima radimo su nam ponudile da si uzmemo kavu, pa smo to i napravile. Na brzinu smo popile kavu i vratile se nazad na posao. Martina je pomela restoran, a ja sam išla iza nje i prala podove. Završili smo posao u 12:20.



Dan 6. 
21.02.2020.

Došli smo i postavili stolove za doručak. Martina je danas u kuhinji, a ja sam u restoranu. Nakon što smo postavili stolove narezala sam papriku i stavila ju u hladnjak. Zatim smo u male staklene čašice stavljali gusti sok od ananasa na vrh kojeg smo stavili jogurt i jagode. Zatim smo polirali suđe, nadopunjavali sir, salamu i slaninu, pekarske proizvode i što god je još nedostajalo na stolu za doručak. Martina mi je par puta došla pomoći u restoran, jer je bilo puno ljudi, pokupiti suđe nakon gosta. Nakon što je završio doručak pokupili smo svu hranu, oprali sokovnike, pomeli i oprali podove u restoranu i u kuhinji i ispolirali suđe. Kada smo došli u apartman ručali smo, odmarali i išli hodati po gradu.





Dan 7. 
22.02.2020.

Danas je subota i doručak počinje kao i obično, u 08:00. Postavile smo salvete, vilice i noževe na stolove i pregledali nedostaje li nešto od hrane na stolu za posluživanje. Zatim sam rezala jagode za palačinke i polirala suđe. Danas je Martina bila u restoranu, a ja u kuhinji. Jedna od gospođa me danas naučila kako napraviti Detox Casual Pomelo sok. U mali mixer sam stavila osam mrkvi i dva pomela, malo soka od jabuke i vode, promučkala i stavila sok u stakleni bokal. Nakon toga sam napravila voćnu salatu. Par puta sam izašla u restoran nadopuniti salamu i sir na pladnjevima i pomoći Martini sa pospremanjem stolova. Doručak je trajao do 11:30 jer je danas subota. Pospremili smo sve stvari i svu hranu sa stolova i krenule mesti prostor kao i inače nakon svakog doručka, ali su nas gospođe zaustavile i rekle nam kako to ne moramo raditi, da će one pomesti i pustili su nas kući u 12:00.



Dan 8. 
23.02.2020.

Danas je nedjelja. Ustali smo u 09:00 jer smo za danas imali dogovoren izlet u Bioparc Valencia. Svi smo se sastali ispred našeg apartmana i krenuli prema metrou. Išli smo metroom broj 3. Izašli smo i hodali 5 min do Bioparca. Kada smo ušli, profesorica nam je dala karte parka, podijelili smo se u grupice i krenuli s obilaskom. Jako mi se svidio Bioparc jer se životinje ne moraju prilagođavati kavezima, predstavama i nisu ondje samo za ljudske potrebe, nego mogu živjeti isto kao u prirodi, kao u njihovim prvobitnim staništima. Obilazak cijelog parka trajao je otprilike 3 sata. Završili smo obilazak u 13:00 sati, otišli u suvenirnicu i zatim u apartman. U apartmanu smo gledali film, ručali, zezali se i išli u Burger King po sladolede.




Dan 9. 
24.02.2020.

Došle smo u hotel u 07:20, danas je Martina odlučila da ponovno želi biti u restoranu i pospremati nakon doručka. To mi nije bio problem, pa sam se složila s njom, a ja sam radila u kuhinji. Rezala sam voće za voćnu salatu, nadopunjavala pekarske proizvode, salamu, slaninu, sir i palačinke, prala sam i polirala suđe i kad i kad sam otišla pomoći Martini, u restoran, pospremiti nakon gosta. Kada je završio doručak pomele smo i oprale podove u restoranu i obrisale sve stolove i stolice. Nakon posla smo došli u apartman, ručali, odmarali i otišli malo prošetati. Našli smo Consum koji je preko puta našeg apartmana, za koji nismo znali, pa smo bili sretni što ne moramo više hodati 15 minuta do Consuma u koji smo do sada išli. Otišli smo u Consum i kupili si sladolede. Martina je malo pretraživala Valenciju i našla Gulliverov park koji se nalazi pored grada umjetnosti i znanosti. Odlučile smo otići tamo i provesti ostatak slobodnog vremena, no nažalost kada smo tamo došli bilo je zatvoreno. Malo smo hodale po parku i naišle na Tenu i Stelu s kojima smo sjedili i pričali u parku do 19:00. Ubrzo smo ogladnile i otišle do KFC-a pa u apartman.




Dan 10. 
25.02.2020.

Došle smo u hotel u 07:20 i otišle smo na drugi kat presvući se u hotelsku uniformu. Zaustavila nas je Luisa i rekla je kako jedna od nas mora otići u hotel Casual del Cine po kutiju s kruhom. Odlučila sam otići. Objasnila mi je put i krenula sam, ali sam se ubrzo i izgubila, to jest nisam mogla pronaći taj hotel, pa sam naišla na još jedan hotel koji je u lancu Casual hotela, hotel Casual de la Musica. Pitala sam gospodina na recepciji zna li kuda moram ići i rekao mi je put do drugog Casual hotela, no ponovno ga nisam mogla pronaći. Zatim sam ušla u dva caffee bara pitati za smjernice i jedna mi je konobarica pokazala put i zatim sam ga našla. Došla sam natrag u hotela Casual Vintage i krenula s poslom. Danas sam bila u restoranu i pospremala nakon što su gosti doručkovali. Luisa mi je uručila papir na kojem su se nalazila imena i brojevi soba od gostiju. Rekla mi je da moram svakog gosta pitati koji mu je broj sobe te ga zaokružiti na papiru. Taj posao mi je bio malo težak jer sam znala upitati gosta za broj sobe na španjolskom, ali nisam znala koji mi je broj gost rekao pa sam se snašla tako da sam rekla gostu da jednostavno napiše broj na papir. Isto tako sam danas uspjela komunicirati s par gostiju na njemačkom i talijanskom jeziku. Nakon doručka smo pomele restoran i oprale podove. Kada smo se presvukle Luisa mi je uručila kutiju kruha koju smo odnijeli natrag u hotel Casual del Cine. Kada smo došli u apartman ručali smo i u 16:00 smo imali sastanak u Esmovii.



Dan 11. 
26.02.2020.

Danas smo imali slobodan dan i odlučili smo otići na izlet. Otišli smo vlakom u obližnje mjesto, Sagunto. Mjesto se nalazi na gori, pa smo se morali penjati do tamo. Ondje smo vidjeli puno rimskih ostataka i zanimljivih građevina. Nakon toga smo se vratili nazad u Valenciju i ručali. Predvečer smo se našli sa Stelom i Tenom u malom parku ispred našeg apartmana i zabavljali se.




Dan 12. 
27.02.2020.

Danas smo došli na posao u 07:20 i dočekala nas je samo Luisa. Danas je Martina radila u restoranu, a ja u kuhinji. Rezali smo voće za voćnu salatu, polirali suđe, nadopunjavali pekarske proizvode, salame, sir i sokove. Luise nije bilo neko vrijeme pa smo Martina i ja ostale same, no to nam nije bio problem jer smo se već znale snalaziti u kuhinji i u restoranu. Luisa se vratila nakon nekog vremena i rekla je kako je rješavala mailove od Esmovie. Zatim nas je obje poslala da radimo u restoranu, a ona je radila u kuhinji. Martini i meni se to više svidjelo od prijašnjih rasporeda posla jer smo radile zajedno posao koji smo inače radile same, pa se nismo morali žuriti i smetati gostima dok doručkuju. Danas sam također popisivala brojeve soba gostiju. Završili smo radni dan metenjem restorana, pranjem podova i čišćenjem hrane od doručka. Kada smo došli u apartman ručali smo i odmarali. Zatim smo hodali po centru i ponovno se našli sa Stelom i Tenom ispred našeg apartmana u parku.




Dan 13.
28.02.2020.

Došli smo na posao u 07:20, presvukle se i odmah krenule sa poslom. Danas je sa nama bila Sandra, Martina je bila u kuhinji, a ja u restoranu. Prvo sam rezala sir i salamu i spremala ih u kutije. Zatim sam punila čašice voćnom salatom i iznosila ih u restoran. Polirala sam suđe i stavljala smrznute pekarske proizvode u pećnicu. Martina je par puta izašla iz kuhinje u restoran kako bi mi pomogla pospremati suđe poslije gostiju. Nakon doručka smo pomele restoran, oprale pod, sokovnike, suđe i obrisale stolove na kojima se poslužuje doručak. Došli smo u apartman, ručali, odmorili se i izašli u grad na večeru. Danas je došla prof. Škorić i prof. Mlinarić, a prof. Zelda i ravnateljica su otišle u Hrvatsku. Sjeli smo u kuhinju zajedno sa prof. Škorić i objasnili joj sve što znamo o Valenciji i kako da se snađe.




Dan 14.
29.02.2020.

Danas smo došli na posao u 08:30 jer nam je dan prije Luisa rekla da tada dođemo. Kada smo došli, u restoranu je već bilo puno gostiju. Na brzinu smo predali Sandri naš handbook na potpisivanje, presvukle se i krenule na posao. Martina je danas trebala biti u restoranu, a ja u kuhinji, ali su danas u kuhinji bile Sandra i Nataša pa smo Martina i ja odlučile ponovno raditi zajedno u restoranu jer smo vidjele da to dobro funkcionira. Bilo nam je puno lakše zajedno. Punile smo pekarske proizvode, žitarice, sokove i pospremale nakon gostiju. Danas nismo ništa radile u kuhinji osim što smo par puta došle ispolirati suđe. Danas sam također popisivala brojeve soba gostiju. Doručak je trajao do 11:30, te smo tek tada mogle početi pospremati hranu i čistiti restoran. Nakon što smo maknule sve što je bilo za doručak, Martina je pomela, ja oprala podove. Zatim smo ispolirali suđe, pospremili pekarske proizvode i oprali podove u kuhinji. Završile smo u 12:45, presvukle se i iznijele smeće. Kada smo došli u apartman, ručale smo i odmarale. Nakon toga smo se sastale sa Stelom i Tenom i bili smo svi skupa u gradu i zabavljali se.





Dan 15.
01.03.2020.

Danas nitko od učenika nije radio, pa je današnji dan bio rezerviran za izlet. Išli smo u Oceanographic Valencia. Našli smo se u 10:20 ispred stanice za bus i krenuli. Došli smo u Oceanographic i išli pogledati prezentaciju sa dupinima. Općenito nisam za to da se životinje drže u ograničenom prostoru, udaljene od svog prirodnog staništa, pa sam otišla vidjeti dupine na nekoliko minuta i izašla van. Nedugo nakon toga je prezentacija završila, okupili smo se i počeli razgledavati. Gledali smo kornjače, razne ribe u akvarijima, prolazili kroz velike tunele u akvarijima, gledali krokodile i razne ptice. Oko 14:00 smo se ponovno svi okupili i krenuli natrag u apartmane. Ogladnili smo, a bila je nedjelja pa nismo mogli otići u trgovinu i kupiti potrebne namirnice za ručak, pa smo, zajedno sa prof. Mlinarićem otišli na ručak u talijanski restoran na pizzu. Nakon toga smo se odmarali. U 19:30 smo se ponovno svi okupili i otišli na otvorenje festivala Fallas. Gledali smo vatromet i ogromnu povorku u kojoj je bilo puno svirača i djevojaka obučenih u tradicionalne nošnje. Otišli smo u Starbucks, pa svatko u svoj apartman.





Dan 16.
02.03.2020.

Danas smo Martina i ja imale slobodan dan jer smo radile u subotu. Ustale smo i otišle kupiti namirnice za ručak i još neke potrepštine. Danas sam po prvi put ja kuhala ručak. Do sada to nisam radila jer mi kuhinja nije baš nešto zanimljivo, ali sam svejedno mislila kako bi bilo u redu od mene, pošto su cure kuhale ostale dane, da se i ja malo uključim u kuhinjske poslove. Nakon ručka smo odmarale i kasnije smo otišli do grada.




Dan 17.
03.03.2020.

Danas smo došli na posao u 07:20, presvukli se i krenuli na posao. Danas sam ja bila u restoranu, a Martina u kuhinji, ali većinu vremena radimo zajedno u restoranu. Radili smo zajedno sa Sandrom koja baš i ne zna engleski, ali nam to nije bilo bitno jer se već znamo same snalaziti po hotelu, restoranu i kuhinji. Nadopunjavali smo pekarske proizvode, sokove, salamu, sir i peciva, polirali smo suđe, pomogle u kuhinji kada je pomoć bila potrebna i čistili stolove nakon gosta. Pred kraj radnog vremena, ili na završetku doručka, pomele smo pod i oprale podove u restoranu. Zatim smo u kuhinji oprale sokovnike i sve ostale stvari koje su se nalazile na stolu za doručak smo ili pospremile ili oprale. Sandra nas je pitala želimo li uzeti pekarske proizvode koji su ostali da se ne bace, pa smo rekle da želimo. Martina je danas imala rođendan, pa joj je Sandra dala komad torte, pa smo sve tri zajedno jele i dovršile spremanje kuhinje i restorana. Kada je završilo radno vrijeme, presvukle smo se i iznijele smeće. Kada smo došli kući, ručali smo i odmarali, a ja sam zatim otišla sa Stelom, Tenom, prof. Škorić i Mlinarić u muzeju i u Hemisfericu. Došli smo u apartman u 08:00 gdje nas je dočekao i drugi apartman, pa smo svi zajedno iznenadili Martinu za njen rođendan.


Dan 18.
04.03.2020.

Došli smo na posao u 07:20. Danas je s nama radila Luisa i Nataša. Martina je danas bila u restoranu, a ja u kuhinji, ali smo svejedno većinu stvari radile zajedno. Odmah smo počele postavljati stolove i pripreme za doručak su počele. Luisa nas je pozvala u kuhinju da potpišemo neke papire vezane uz praksu koje je poslala Esmovia. Zatim smo rezali limun za čaj i slagali razne vrste salame i sira na pladnjeve. Danas smo, dok smo spremale jedan od stolova nakon gosta, čule kako su dvije gošće pričale jednim od slavenskih jezika, i ubrzo smo shvatile kako je to bio hrvatski. Prišle smo im i na hrvatskom ih pozdravile i zatražile broj sobe i zajedno smo se počeli smijati. Saznale smo kako su gospođe došle iz Splita na poslovno putovanje. Martini i meni je bilo jako drago što smo mogle pričati hrvatski izvan našeg apartmana. Nedugo nakon smo ponovno čule slavenski jezik, no ovoga puta bio je to srpski. Također smo došle do gošći i upitale ih na hrvatskom za broj sobe. Pred kraj radnog vremena smo maknule sve što je bilo pripremljeno za doručak i za posluživanje, pomele pod i oprale ga. Kada smo došli u apartman ručali smo, odmarali i otišli na plažu s profesoricom. Kada smo se vratili, večerali smo i svi zajedno smo pisali handbook.



Dan 19.
05.03.2020.

Došli smo na posao u 07:20. Presvukle smo se i odmah krenule s radom jer je u restoranu već bilo par gostiju. Danas je Marina u kuhinji, a ja sam u restoranu, ali bez obzira na to pomažemo jedna drugoj i radimo većinu stvari zajedno. Većinu vremena sam provela u kuhinji jer mi je Luisa zadavala zadatke jedan za drugim, a Martina je većinu vremena provela u restoranu. Pekla sam pekarske proizvode, stavljala šećer u prahu na peciva, polirala suđe, rezala sir i salamu, pripremala palačinke i ponekad izašla van u restoran pomoći Martini s pospremanjem stolova. Danas smo također popisivali brojeve soba gostiju. Kada je završio doručak, pomele smo restoran, oprale podove, sokovnike, podove u kuhinji i zatim je Luisa rekla kako mora na sastanak sa šeficom i da trebamo pospremiti sve što znamo i da onda možemo ići kući. Martina je u restoranu čistila stvari i hranu od doručka, a ja sam u kuhinji prala suđe, spremala hranu i prala kuhinju. Luisin sastanak je završio ranije, pa je došla u kuhinju i pohvalila nas je kako smo napravile sve poslove i kako ona više nema što za napraviti. Zatim smo otišli u apartman, ručali i našli se s drugim apartmanom kako bi otišli na sastanak u Esmoviu na kojem smo dobili certifikate za odrađenu praksu. Nakon toga smo se ponovno uputili prema gradu znanosti i proveli ostatak dana ondje.



Dan 20.
06.03.2020.

Danas nam je zadnji dan na poslu. Došle smo u hotel u 07:20, spremile se i krenule na posao. Ja sam danas bila u restoranu, a Martina je bila u kuhinji. Popisivala sam brojeve soba od gostiju, nadopunjavala kruh, peciva i ostale pekarske proizvode, salamu, sir, kajgana jaja, jogurte i palačinke. Također sam danas po prvi put sama napisala račun, koji se kasnije donosi na recepciju i ubraja u cijenu boravka gosta, gostu koji nije imao plaćen doručak. Danas me puno gosti ispitivalo što piše na mašini za kavu jer sve piše na španjolskom i kako se koristi. Martina mi je par puta došla pomoći sa spremanjem suđa nakon gosta. Kada je završio doručak pomeli smo i oprali podove u restoranu i u kuhinji, oprali sokovnike, ispolirali suđe, spremali hranu u hladnjake, pomagali Luisi sa suđem. Nakon što smo sve završili pozdravili smo se sa Luisom i zahvalili joj na njenom radnu s nama. Otišli smo u apartman, ručali i pakirali se. Nakon toga smo po zadnji put hodali po gradu. U 08:00 smo imali zajedničku večeru u drugom apartmanu.


Dan 21.
07.03.2020.

Danas je zadnji dan, ili samo jutro, u Španjolskoj. Probudili smo se u 08:00, spremili se, pregledali apartman po zadnji put i odnijeli prtljagu ispred apartmana gdje smo čekali kombi koji je došao u 09:45 i odvezao nas na aerodrom. Let nam je kasnio sat vremena, ali nam to nije bio neki veliki problem jer smo imali 5 sati slobodnih u Frankfurtu, pa smo onda imali 4 sata slobodna. Dok smo čekali avion i ukrcavanje radila sam blogove. Bila sam jako uzbuđena što idemo natrag u Hrvatsku jer mi je nedostajala moja obitelj i jednostavna rutina, no znam da će mi nedostajati i Valencija. 





Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska