Praksa u Valenciji, Španjolska

The World Of Work

Larija Jukić


16.02.2020.
Naš prvi dan započeo je u ranim jutarnjim satima. U  Zagreb smo stigli u 4:30, te se potom uputili na check in. Pri ukrcavanju na let za Valenciju smo se morali požuriti jer nam je let za Frankfurt malo kasnio. No naravno, ni profesorima, pa tako ni nama žurba nije bila problem. U Valenciji nas je dočekala Aleksandra Kuciapa iz Esmovie. Kada smo doznali gdje su zagubljeni koferi mojih prijatelja busom smo se zaputili do naših apartmana. Putem smo dobili platnenu vrećicu, te upute o korištenju kartice za bus. Nakon što smo se smjestili u svoje apartmane, odlučili smo posjetiti plažu. Moj umoran i pomalo bezvoljan dan uljepšala je večernja šetnja po pješčanoj plaži uz umirujući zvuk valova te miris mora.
  



17.02.2020.
U 9:30 Aleksandra nam je prezentacijom predstavila članove Esmovie, smještaj, te tradicionalni festival Valencije. Nakon nje nam je direktorica dala upute i savjete pri obavljanju prakse. Dogovorili smo sutrašnje vrijeme dolaska pred Esmoviu kako bismo zajedno s profesorima i Aleksandrom posjetili svoja radna mjesta. Poslije povratka u apartman uslijedila je priprema ručka. Navečer smo posjetili grad, te saznali mnoštvo korisnih informacija koje će nam zasigurno zatrebati tijekom boravka ovdje.




   
18.02.2020.
U 9 sati smo se s Aleksandrom i profesoricama zaputili prema našem radnom mjestu. Upoznale smo se s dva recepcionera koji su nas uputili kako ćemo i kada obavljati praksu. Moja smjena je započela u 13 sati. Radila sam na recepciji. Upoznala sam se s programima koji se koriste na recepciji, te sam pomogla pri ispisivanju dokumenata.



19.02.2020.
Danas sam se uputila na bus u 12, kako slučajno ne bih zakasnila. Na posao sam stigla u 12:35. Recepcionerka mi je zadala par novih papira s rezervacijama koje sam morala unijeti u program kako su me jučer poučili. Puno je djece prolazilo hotelom te mi je rekla da su upravo u hotelu 4 grupe učenika iz talijanskih škola. Oko 15 sati je došla nova recepcionerka koja me uvela u unošenje podataka o gostima u program. Na jednom mi je primjeru ona objasnila, te sam ostale napravila sama. Objasnila mi je da je to unošenje podataka jako bitno jer na kraju te podatke moraju poslati policiji. Radila sam 7 sati.



20.02.2020.
 Kad sam obavila jutarnju rutinu krenula sam na bus. Ovaj put s Ivom. Došla sam u hotel i ondje me već čekala gomila rezervacija koje sam morala unijeti u računalo. Poslije toga sam unosila chekiranja. Danas sam naučila kako otvoriti parkiralište, te kako kodirati kartice koje služe kao ključ za sobe. Poslije posla smo Iva i ja otišle na večeru. Probale smo tradicionalno španjolsko jelo paella s plodovima mora.



21.02.2020.
Kao i uvijek, doručkovala sam, spremila se i s Ivom krenula na bus. Kada sam stigla u hotel na recepciji me dočekao novi kolega. Upoznali smo se i zadao mi je hrpicu papira s rezervacijama. Nakon rezervacija sam radila chekiranja. U 3 sata je došla Belen s kojom sam nastavila raditi. Osim rezervacija, chekiranja i ispisivanja osobnih iskaznica i putovnica, ovaj sam put naučila nešto novo.  Belen me naučila kako napraviti ključ za sobu, odnosno kako kodirati karticu s brojem sobe. Za to postoji jedan program u koji moramo unijeti broj sobe, te datum kada gosti odlaze. Također moramo pripaziti da prva kartica bude napravljena u odjeljku chekiranje, a ostale su kopije. Na posljetku stavimo karticu u aparat u ispravnom smjeru. Uz karticu od sobe se gostu dodjeljuje i šifra od interneta, koju printa jedan aparat. Taj aparat ima 3 slova (A,B i C) koje odabiremo ovisno o broju noćenja gosta u hotelu. A odabiremo ako gost ostaje jedan dan, B za 3 dana i C za tjedan dana. Ime i šifra interneta se unesu u program, te taj program počne odbrojavati dane i sate od kada ga koristite.  Danas sam također otključavala vrata gostima koji su došli pokupiti svoju prtljagu, išla sam provjeriti je li soba 119B spremna, jer su gosti željeli promijeniti sobu i odnijela sam čaše od šampanjca iz kojih su gosti pili u bar. Ti su me gosti zamolili da ih slikam.





22.02.2020.
U hotelu me dočekao Juanvi kao i jučer. Nije mi mogao 15 minuta dati rezervacije jer su gosti od ranoga jutra dolazili na chekiranja. Pomogla sam mu s ispisivanjem osobnih iskaznica i putovnica. Kada su gosti otišli dao mi je rezervacije i chekiranja. Objasnio mi je kako je posebna gužva subotom. Imali smo oko 40 chekiranja. Poslije njega je došla Belen koja me ponovno odlučila naučiti nešto novo. Danas sam otvarala parking i popunjavala kartice s brojem sobe i imenom gosta. Za parking imamo posebno računalo. Kada čujemo zvuk zvona, to je znak da moramo otvoriti parking, te ulazimo u program za parking i stišćemo ABRIR kako bi se parkiralište otvorilo. Belen mi je rekla da je jučer morala ostati poslije radnog vremena, te se dosjetila da bih ja mogla popuniti kartice s imenom gosta i brojem sobe, te izraditi kartice i ispisati šifru od interneta. Na kartici nam već piše datum odlaska i dolaska i ime gosta, te upisujemo sobu koja nam je prikazana na računalu na to ime gosta, ako je na kartici označeno HD, to znači da gost uzima i doručak, te mu tada moramo napisati i vrijeme obroka. Nešto je drugačije s gostom koji dolazi na par sati.  Nešto je drugačije s gostom koji ostaje samo par sati. Njemu moramo sami popunjavati ime, datum i vrijeme od kada do kada ostaje, te ime agencije i cijenu.



23.02.2020.
Danas smo svi imali slobodan dan, te smo posjetili Bioparc Valencije. Dobili smo mapu i počeli istraživati. Vidjeli smo brojne životinje, kao što su slonovi, žirafe, merkati, majmuni, ribe... Nakon Bioparca smo Iva, Lara, Antonio, Nevenka i ja otišli na ručak u restoran u blizini našeg apartmana





24.02.2020
Danas sam imala slobodan dan, te sam odlučila nešto skuhati. Prvo sam otišla do marketa, dok je Iva još bila kod kuće, jer mi je morala otvoriti vrata zbog nedostatka ključeva. Kad sam se vratila Iva je morala ići. Bilo je još rano da počnem praviti ručak, te sam odlučila oprati veš, onaj osušeni pokupiti, te malo počistiti. U 13 sam sati stavila peći krumpire, te pola sata nakon ispohala meso. Kada se Iva vratila i najela otišle smo u grad potražiti suvenirnice. Kasnije su nam se pridružili i Antonio i Lara.



25.02.2020.
Probudila sam se u 5 sati, kako bih se stigla pripremiti za moj prvi dan u posluživanju. Presvukla sam se i zaputila u kuhinju, gdje su me dočekale 2 radnice. Vanessa mi je pokazala gdje stoje koje namirnice u kuhinji. Zatim smo te namirnice nosile u blagavaonu. Kad smo sve to složile objasnila mi je koje se hvataljke koriste za koji kruh, voće, itd. Nakon toga smo dobile popis soba, te sam ih morala izbrojati kako bi znali koliko gostiju očekujemo na doručku. Kada gosti dođu moraju nam pokazati karticu s brojem sobe kako bismo ih mogli prekrižiti s popisa, te staviti crticu da je ta soba došla. Stavljamo 4 crtice uspravno i jednu preko njih vodoravno i to brojimo kao 5 soba. Gosti su počeli dolaziti, a ja sam križala sobe. Nakon što se bilo koji gost najede i napusti blagavaonu moramo pospremiti njegovo mjesto. Skupimo pribor za jelo, a smeće zarolamo u smeđu papirnu podlogu i bacimo. Ponovno postavimo stol: smeđu papirnatu podlogu na koju stavljamo salvetu, vilicu i nož. Kada su gosti otišli i sve smo pospremile dobila sam zadatak da napunim kutije marmeladom, medom i posudice sa šećerom na stolu. Poslije toga sam brisala čaše i šalice i stavljala ih na njihovo mjesto u blagavaoni. Isto tako sam učinila i sa tanjurima i zdjelicama. Također sam brisala i noževe, vilice i žlice. Na posliietku smo izbacile smeće, te sam ja pomela kuhinju. U 16h smo morali ići u Esmoviu na sastanak, a poslije sastanka sam radila ručak.



26.02.2020.
Danas sam radila u posluživanju. Radila samo gotovo iste poslove kao i jučer. Dok su gosti dolazili upisivala sam njihove brojeve soba, skupljala posuđe kada su otišli i ponovno postavljala stolove. Kada su otišli pomogla sam pri pospremanju kruha i ostalih namirnica koje su bile izložene za doručak,  punjenju posudica sa šećerom, poliranju čaša, noževa, žlica i vilica. Vraćala sam čiste čaše, šalice, velike i male tanjure te zdjelice na njihovo mjesto u blagovaoni. Naposlijetku sam pomela kuhinju i bacili smo smeće. Poslijepodne smo s profesoricama išli na izlet u Sagunto. Sagunto je mjestašce udaljeno 40-ak minuta vlakom od Valencije. Posjetili smo utvrdu koja je izgrađena još za vrijeme Rimljana, te je jedna od rijetkih koje Hanibal nije uništio. Također smo vidjeli i brdo na kojem je napisan Don Quijote.





27.02.2020.
Danas sam također radila na posluživanju. Radila sam poslove koje sam radila i prijašnjih dana, ali naučila sam i nešto novo. Vanessa mi je nakon što su gosti otišli pokazala čišćenje aparata za kavu. Aparat se sastoji od 2 zaključana dijela. Moramo otključati oba, te iz donjeg dijela izvaditi posudu s otpadnom tekućinom, te posudu s otpadnom kavom. Iz prvog dijela moramo izvaditi postolje za kavu, na kojem se kava pravi, te sve to zajedno oprati. Vratila sam se u apartman i pričekala Ivu. Kada se Iva vratila ručale smo, te otišle prošetati.




28.02.2020.
Kao i obično dan mi je započeo postavljanjem jela za doručak na stolove. U blagavaoni hotela se nalazi 5 stolova. Na prvom se stolu nalaze žitarice, sušeno voće, mlijeko i jogurti, te sokovi. Na jednom kraju stola je aparat za sok, dok je na drugom kraju aparat za kavu. Na drugom su obično hrenovke, pečena slanina, te pečena i kuhana jaja. Pokraj ovog stola se nalazi drugi aparat za kavu. Voće i narezana posebna salama, šunkerica, te 3 vrste sira se nalaze na 3. stolu.  Četvrti stol služi za kruh i pekarske proizvode. Na zadnjem stolu su slastice poput kroasana, ledoleta, kolačića, te namaza. Navečer smo Iva, Nevenka i ja otišle u grad poslati razglednice.





29.02.2020.
Danas smo imali više gostiju nego inače. Isprva sam upisivala goste i čistila nakon što su objedovali, no kasnije je bilo previše posla, pa sam morala prati posuđe u kuhinji. Polirala sam čaše i pribor za jelo i na posljetku pomela kuhinju. Nakon što smo završili s poslom uputila sam se kući. Iva i ja smo navečer otišle potražiti suvenirnice i prošetati do staroga grada.




01.03.2020.
Danas smo imali slobodan dan. S profesorima smo otišli u Oceanografic. Otišli smo na predstavu  dupina koja je počela u 11:30. Prije predstave smo gledali nekoliko kratkih videa o dupinima i njihovim trenerima, te kako organizacija pomaže životinjama. Poslije predstave smo otišli kupiti karte za 4D kino. Film je počinjao tek u 13:30 pa smo stoga otišli vidjeti akvarije. U 13:10 smo ušli u dvoranu, kako bi pogledali film o uraganu. Nakon filma smo još malo prošetali Oceanograficom, te su zatim neki otišli kući, dok smo Iva i ja posjetile Ciudad de las artes. Navečer smo otišli pogledati vatromet povodom Fallasa, te smo uz povorku i puhačke instrumente pomalo i zaplesali. Kad smo se vratili kući Iva, Lara, Tena, profesor i ja smo igrali UNO.





02.03.2020. 
Danas sam radila u posluživanju. Čim sam došla dočekali su me pekarski proizvodi u kuhinji koje sam odmah složila na njihovo mjesto u blagavaoni. Isto sam učinila sa salamom, sirom i slasticama. Ubrzo su počeli dolaziti gosti. Jedna me žena upitala jesam li ovdje na praksi na što sam ja odgovorila da jesam. Pitala me odakle dolazim i kada sam joj rekla da sam iz Hrvatske iznenadila se i počela pričati hrvatski. Rekla mi je da je ona iz Bosne i Hercegovine, ali se preselila u Nizozemsku. Ovdje je došla na odmor. Vratila sam se kući oko 2 sata. Poslije toga sam išla s prijateljima u šetnju gradom.
  



03.03.2020.
U pola 7 sam krenula na posao. U kuhinji su me dočekale namirnice koje sam složila na njihovo mjesto u blagavaoni. Nakon što su gosti otišli počistila sam stolove i uputila se na pranje suđa. Poslije pranja je slijedilo poliranje i slaganje posuđa na njihovo mjesto. Vratila sam se u apartman oko pola 2 i odjurila na Masceletu. Masceleta je pucnjava koja sadržava i vatromet, a održava se na trgu. Ona se održava svaki dan u 2 sata, počevši od 01.03. Nakon Masclete sam se vratila u apartman te pričekala Ivu s kojom sam išla kupiti čokoladu za Martinu kojoj je bio rođendan. Nakon toga smo se svi okupili u apartmanu Ramon kako bih proslavili Martinin rođendan. Družili smo se uz tortu i piće.




04.04.2020.
Danas sam se vratila na recepciju. Aurora mi je dala da unesem i provjerim rezervacije. Nažalost, bilo je puno otkazanih rezervacija. Nakon što sam unijela i provjerila rezervacije, te neke otkazala, radila sam kardex. Poslije Aurore je došla Belen, te me zamolila da izradim ključeve za sobe, ispišem šifru i naziv za wi-fi i napišem vrijeme doručka onima koji ga imaju uključenog u boravak. Oznaka za uključeni doručak glasi HD.




05.03.2020.
Nakon posla smo imali final meeting u Esmoviji. Pričali smo o sveukupnom iskustvu. Morali smo ponijeti popunjene papire s potpisima šefova koje smo dobili prvi dan. Nakon što ih je Aleksandra pregledala donijela nam je certifikate. Slikali smo se te uputili u Ciudad de las artes. Nakon razgledavanja su se neki odlučili voziti čamcem.




06.03.2020.
Ujutro sam odlučila otići u crkvu, a pridružio mi se i profesor Mlinarić. Vratili smo se kući i bacili se na čišćenje apartmana i spremanje kofera. Nakon toga sam otišla na praksu. Danas mi je bio zadnji dan prakse. Lara i ja smo odlučile šefu pokloniti vino i kavu, a kolegama s recepcije bombonjeru, stoga sam ja došla sat vremena ranije. Pozdravile smo se sa šefom i Lara je otošla, dok sam ja ostala raditi do 19 sati. Kada sam se vratila kući profesor je spremio večeru, te smo mu pomogli pri pripremanju stola. Drugi apartman je došao na večeru. Nakon večere smo se družili, a kad je drugi apartman otišao spremali smo kofere.




07.03.2020.
Probudila sam se u 8 kako bih još jednom izvagala kofer i počistila kuhinju. Nakon toga smo Iva, Antonio i ja otišli do pekare kupiti nešto za jelo. Oko 10 sati smo krenuli na aerodrom. Nakon checkiranja nam je javljeno da će let za Frankfurt kasniti. Ukrcali smo se sat vremena kasnije i nakon saslušanja uputa saznali da će nam let kasniti još sati pol. Tih sat i pol smo morali ostati u avionu i nakon toga smo napokon poletjeli. U Frankfurtu smo stoga čekali kraće od planiranog. Otišli smo pojesti nešto u McDonald u zračnoj luci te saznali da 2 blagajnika govore hrvatski. Nakon jela smo otišli na naš gate, gdje smo zajedno s ostalima čekali let. U Zagreb smo sletili u 22 sata. Kući sam došla u ponoć.










Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska

Praksa u Valenciji, Španjolska